اليوم الرابع | تفوق على منافسينك قبل أن تبدأ
اليوم الرابع من Brand Zone والجزء الأول مقدمة عن الـ Competitors research وكيف تفحص منافسينك على الإنترنت وتضع خطة عمل كاملة بناء على نقاط قوة وضعف المنافسين أى كان حجمهم ، فى هذا الفيديو أشرح بشكل مبسط أهمية فحص منافسينك وكيفية إيجاد نقاط تميز مهما كان حجم المنافسة مع مثال عملى لهذا الأمر .
عليك أن تتعرف على أسلوب منافسينك على قنوات التواصل الإجتماعى المختلفة وكيفية مخاطبتهم للجمهور المهتم بمجالك الذى حددته وأيضاً عليك أن تدرس أسلوب كتابتهم للمحتوى وتحاول إيجاد طريقة لتقديم هذا المحتوى بشكل مميز ومختلف عنهم .
فى الجزء الثانى من الحلقة سنتطرق لشرح عملى لطريقة عمل فحص دقيق لمنافسينك من كافة الأوجه من خلال الـ Social Presence والـ Visual Content والـ Backlinks والـ Content promotion والـ Paid Ads .
شاهد الفيديو الأن ولا تنسى مشاركته على الفيس بوك
تقبلوا تحياتى / أحمد عزت
شكرا يا احمدمقدمة ممتازة وجديدة فيالمحتوى العربي
ردحذفمجهود رائع يا أحمد .. جزاك الله خيرًا
ردحذفمشكوووووووووووور يا عم
ردحذفالف شكر بس هوا سؤال انت في اليوم الثالث قلت ان احسن استضافة من وجه نظرك هيا green geeks فانا لما دخلت عليها علشان اشتري استضافة قالي انها بتعملك Domin register مجاني مع الاستضافة
ردحذفبس انا لقيت حضرتك اشتريت الدومين من جودادي هل انت اشتريتة من جودادي علشان هو افضل في مجال الدومين عن green geeks ولا اية ؟!!
شكرا لك أخي
ردحذفشكرا لك احمد ،،، نحتاج دروس تطبيقية
ردحذفتسلم على مجهودك يا كبير بجد شغل ممتاز جدا
ردحذفشكرااا جدااااااااااااااااااا
ردحذفبجد تحفه اوووووووووووووووى ربنا يكرمك
ردحذفممكن لو أمكن تنزلنا المواقع المستخدمه في الموضوع
ردحذف